Ještě během letošního roku se do České republiky začnou dovážet dva nové typy dodávek značky Maxus, které vyrábí obří čínská automobilka SAIC . Podle Milana Pavlíčka z firmy CV Tech, která je oficiálním dovozcem do České republiky, půjde o Maxus EV 90 a Maxus EV 30.

"Maxus EV 90 je nástupcem modelu EV 80, který již od loňského roku prodáváme našim zákazníkům. Dosud jsme jich dodali deset a na dalších 15 máme objednávky," uvedl Pavlíček. Novinka bude mít zásadně pozměněný interiér. Zatímco dosud je v EV 80 palubní deska používaná již na počátku tisíciletí, nyní se bude její vzhled a funkčnost podobat interiérům užitkových aut vyráběných v Evropě.

"Hodně si také slibujeme od nové, středně velké dodávky EV 30. Bude k mání ve dvou rozvorech a s dvěma typy trakční baterie. S tou větší, která má kapacitu 52,5 kWh, bude možné ujet na jedno nabití 280 kilometrů," říká Pavlíček. "Na její podvozek navíc budeme schopni dodávat různé typy nástaveb," dodává.

Zákazníkům by se podle něho měl u skříňové verze líbit také velký objem nákladového prostoru (až 6,3 m3) a hlavně schopnost převézt náklad s hmotností až jedné tuny.

Maxus, na rozdíl od jiných výrobců elektromobilů, používá místo LiOn baterií lithium-železo-fosfátové. Mezi jejich výhody patří mimo jiné větší bezpečnost.

V současnosti nabízený Maxus EV 80 má baterii s kapacitou 56 kWh. Dodává energii elektromotoru s výkonem 100 kW a 320 Nm točivého momentu. Vůz může jezdit maximální rychlostí 100 km/hod a na jedno nabití ujede více než 180 kilometrů.

Díky standardnímu evropskému typu konektoru CCS Combo 2 lze využít rychlé dobíjení výkonem až 30 kW. Díky tomu se baterie nabije během dvou hodin. Pomocí wallboxu s výkonem 7,5 kW to pak trvá 7,5 hodiny.

Radek Pecák