Zhruba dvojnásobnou hustotu energie při stejném objemu v porovnání s nyní používanými typy bude moci nabídnout baterie s pevným elektrolytem (solid-state). Typ, který je již téměř připraven pro sériovou výrobu, představila společnost Samsung.

Při prezentaci uvedla, že se podařilo zkombinovat vysokou hustotu (942 Wh/l) s dlouhou životností a spolehlivostí. Právě s tím byly donedávna problémy.

Díky tomu by budoucí elektromobily mohly získat dojezd i více než osm set kilometrů, což při tisíci nabíjecích cyklech znamená životnost 800 000 kilometrů.

Výzkumní pracovníci Samsungu použili pro konstrukci anody stříbro-karbonové kompozitní vrstvy s tloušťkou pět mikrometrů.

V současnosti vyráběné baterie používají kapalné elektrolyty a anody typu grafit-křemík. Vědci tvrdí, že nový typ baterie bude mít po 600 nabíjecích cyklech stále ještě 95 procent původní kapacity a po 1000 cyklech 89 procent.

Kdyby se nová baterie zabudovala do BMW i3, tak by dojezd místo současných přibližně 290 kilometrů narostl na 660 kilometrů. Po tisíci cyklech by tak s tímto vozem bylo možno stále ještě ujet 587 kilometrů.

Zatím jediným nevyřešeným otazníkem je termín, kdy se začne tato nová baterie používat v praxi a jaká bude její cena.

Radek Pecák