Budoucím nejmenším elektromobilem značky Volkswagen se stane ID.1. Tuto poměrně logickou informaci zveřejnil britský Car Magazine, podle kterého bude vůz zkonstruovaný na základě speciální platformy MEB.

Britové sice nezveřejnili datum, kdy by měl být automobil představen, ale podle zdrojů naší redakce je pravděpodobné, že se tak stane v závěru roku 2021 nebo začátkem tohoto následujícího.

Již na konci roku 2021 totiž v bratislavské továrně skončí produkce trojice nyní nabízených elektrických miniaut prodávaných rovněž jako Škoda Citigo e iV a Seat eMii.

Díky využití platformy předem určené pro elektrické vozy se podle expertů výrobní náklady sníží o 40 procent. Profitovat z toho budou díky zvětšení vnitřního prostoru (při zhruba stejných exteriérových rozměrech) také zákazníci.

Volkswagen, podle Car Magazine, nechce v této kategorii vozů nějak zásadně zvětšovat dojezd. Proto se počítá se dvěma verzemi - jednou s baterií na 24 kWh a druhou 36 kWh. To je stejně, jako má nyní třeba e-Up! Proto by měla dražší verze ujet na jedno nabití opět jen zhruba tři sta kilometrů.

Kromě základního městského vozu se má nabízet také verze s offroadovou vizáží s označením ID.1 Crozz a minidodávka e-Roomzz van.

V plánech Volkswagenu je samozřejmě také model iD.2. Ten by měl mít velikost současných městských hatchbacků a stát se konkurencí třeba pro Renault Zoe.

Radek Pecák