Díky zkušenostem a schopnostem techniků z výrobního závodu v Nošovicích a jejich kolegů z evropského vývojového centra v Rüsselsheimu má nyní elektromobil Hyundai Kona Electric v porovnání s dosud prodávanými exempláři o téměř deset procent větší dojezd. 

"Udělali jsme technické změny za zadní nápravě, což společně s použitím speciálního typu pneumatik s nízkým valivým odporem Michelin Primacy 4 a jinak naladěnými tlumiči přineslo zvýšení homologovaného dojezdu podle metodiky WLTP z 449 na 484 kilometrů. Ruku v ruce s tím je nyní hodnota spotřeby 14,7 kWh/100 kilometrů, "uvedl Martin Klíčník, který zastává funkci vedoucího subdivize kvality Hyundai Motor Manufacturing Czech při slavnostním zahájení výroby tohoto vozu v Nošovicích. Stejná opatření vzápětí udělali také v hlavním výrobním závodě značky v Koreji.

Jedním z důvodů, proč se nyní Hyundai Kona Electric souběžně s konvenčními vozy Hyundai i30 a Hyundai Tucson vyrání v Nošovicích, je snaha zkrátit dodací lhůtu tohoto vozu pro evropské zákazníky. "Dosud to byl téměř rok, nyní bychom se měli dostat na obvyklé přibližně dva měsíce," uvedl generální ředitel tuzemského zastoupení značky Martin Saitz.

Letos by se mělo v Nošovicích vyrobit přibližně třicet tisíc kusů tohoto vozu. Již nyní činí z 1500 kusů denní produkce závodu elektromobily přesně 10 procent.

V Nošovicích kvůli montáži tohoto vozu museli o přibližně 15 metrů prodloužit výrobní linku, na které se společně dělají všechny zde vyráběné vozy. Na novém pracovišti se do podvozku automobilu instaluje 455 kilogramů těžká baterie. Je přichycena 22 šrouby a její montáž trvá přesně 100 sekund.

V Nošovicích se produkuje výhradně varianta Kony Electric s větší - 64kWh bateriíí. Automobily s tomu menší (39 kWh) budou nadále do Evropy přijíždět z Koreje. O ně je ale v Evropě v současné době jen velmi malý zájem.

Tuzemské zastoupení Hyundai chystá v souvislosti s tímto vozem novou  kampaň na elektromobily a současně speciální edici Hyundai Kona Electric."Uvažujeme také o tom, že by naši zákazníci dostávali i speciální nabíjecí kartu," sdělil Saitz.

Ještě do poloviny roku se také podstatně zvýší počet dealerů, kteří jsou schopni v plném rozsahu servisovat všechny elektrické vozy Hyundai. "Do poloviny roku získá tuto schopnost naše kompletní prodejní a servisní síť," doplnil Saitz.

Radek Pecák