Druhá generace elektrické verze dodávky Vito značky Mercedes-Benz už se jeví jako skutečně plnohodnotné hotelové taxi nebo také vůz umožňující středně dlouhé výlety bez nutnosti dobíjení po cestě.

Konstruktérům se totiž pod podlahu podařilo umístit baterii s využitelnou kapacitou 90 kWh, což znamená dojezd až 421 kilometrů. Výkon elektromotoru, který pohání přední nápravu, činí 150 kW. Maximální rychlost umožňuje bezproblémovou jízdu také po dálnici. Běžně je nastavena na hranici 140 kilometrů v hodině, lze ji ale navýšit až na 160 kilometrů v hodině. Točivý moment dosahuje 362 Nm.

Automobil eVito Tourer se bude nabízet ve dvou délkových verzích. Základní má 5140 milimetrů, prodloužená 5370 milimetrů. V závislosti na zvolené konfiguraci sedaček bude možné do vozu usadit až devět lidí.

Mercedes eVito Tourer nové generace je vybaven vodou chlazenou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW, je připraven také na rychlodobíjení. Z wallboxu se baterie na plnou kapacitu doplní za méně než 10 hodin, rychlodobíjení při výkonu nabíječky 50 kW trvá osmdesát minut. Pokud by byl k dispozici stojan dobíjející 110 kW, tak by bylo možno odjet s osmdesátiprocentní úrovní energie v baterii už za přibližně 45 minut.

Řidič bude mít k dispozici tři jízdní režimy, kterými je také možno upravovat zbývající dojezd, úroveň rekuperace se volí pádly u volantu. Při zvolení stupně rekuperace DAuto však vůz automaticky mění míru rekuperace podle aktuálních jízdních podmínek. Využívá k tomu informace přicházející z kamerových systémů rozpoznávajících třeba i dopravní značky.

Automobil se do České republiky začne dovážet ve druhém pololetí letošního roku.

Radek Pecák