Fiat minulý týden, kdy představil první snímky nové generace své "pětistovky" zasel prostřednictvím médií nějaké nejasnosti, které teprve po několika dnech uvedl na pravou míru.

Faktem tedy je, že Fiat 500e je zcela nový vůz, který nemá nic společného s první elektrickou pětistovkou (u nás se teď zhusta nabízí jako ojetina dovezená z USA a má prachmizerný dojezd). Navíc se bude vyrábět na úplně jiném místě, než odkud míří do světa běžné verze Fiatu 500 s motorem se vnitřním spalováním. Zatímco klasický vůz se dělá a bude dále vyrábět v Polsku, pro 500e se upravila továrna v Turíně.

Nový elektromobil má sice design, který stále evokuje původní "pětistovku" a navazuje na současný model, ale přece jen se dá odlišit. Na přídi jsou totiž jiná světla, jiná je maska chladiče a v zadních světlometech dokonce svítí písmeno E, což jasně dokladuje příslušnost k elektrickým vozům. Navíc je větší - konkrétně délka a šířka jsou větší o šest centimetrů, rozvor pak o dvě tyto délkové jednotky. V interiéru jsou nově dva displeje s úhlopříčkou přes deset palců.

Zatímco první Fiat měl skromnou kapacitu baterie 24 kilowatthodin, u nové verze jsou tato dvě číslovky prohozené. To o docela dost více, než třeba v Mini, které se u nás začalo prodávat minulý týden.

Dojezd na jedno nabití by měl činit 320 kilometrů podle měření v režimu WLTP. Motor má výkon 88 kW (120 koní) a umožňuje zrychlení 0-100 za 9 sekund a maximální rychlost 160 kilometrů.

Původní elektrický Fiat 500 neměl možnost rychlého dobíjení, ten nový již ano. Jde to až do výkonu 85 kW, díky čemuž se vybitá baterie na 80 procent dobije za 35 minut.

Fiat již oznámil cenu první edice - ta činí 37 500 eur, tedy přes 950 000 Kč. Běžné verze by se měly vejít do úrovně 30 000 eur, tedy přibližně o 200 000 Kč levněji.

Radek Pecák