Solidní dojezd (v závislosti na výbavě až 270 kilometrů v režimu WLTP), skvělé jízdní vlastnosti a hlavně spousta stylu. S těmi hlavními zbraněmi vstupuje na tuzemský trh s novými osobními automobily značka Mini se svým modelem Cooper SE.

Jedná se o první elektromobil této značky. "Již dříve jsme však zákazníkům dávali možnost okusit jízdu na elektřinu v plug-in hybridní verzi modelu Counntryman. A zákazníky tento model oslovil. U nás činí jeho podíl na celkových prodejích modelu čtvrtinu, což je více než třeba ve Velké Británii," uvedl mluvčí tuzemského zastoupení značek BMW a Mini David Haidinger.

Cena vozu v základní verzi S (další výbavy mají označení stejně jako velikostní řady oděvů - tedy M, L a XL) činí 882 700 Kč. Již v základní výbavě jsou LED světlomety, klimatizace i kola z lehké slitininy.

Od běžného provedení Mini Cooper S se auto odlišuje žlutými doplňky na karosérii i v interiéru. Tam je takto zabarvená například startovací páčka. Další změnou je nahrazení klasického kulatého přístrojového panelu oválným a čistě digitálním.

Kapacita baterií je 32,6 kWh a lidé z Mini tvrdí, že dobíjení pomocí rychlodobíječky 50 kW do kapacity 80 procent bude trvat pouze 35 minut.

Mini je nepochybně hbité. Zajišťuje to motor s výkonem 135 kW, který umí udělit zrychlení 7,3 sekundy z nuly na stovku a maximální rychlost 150 kilometrů v hodině.

V těchto dynamických parametrech je Mini lepší než nejlepší verze nového provedení dalšího městského vozu, který v posledních týdnech přišel na trh. Tím je Renault Zoe.

Francouzský produkt ale zase boduje lepším vnitřním prostorem. Například jeho kufr má objem 338 litrů, zatímco do Mini lze naložit jen 211. Má nižší cenu - i to nejlépe vybavené Zoe se silnější verzí motoru (100 kW) stojí o sto tisíc méně, než základní Mini Cooper SE. Na druhou stranu, i nejlevnější Mini má lepší výbavu, nehledě na zpracování interiéru.

Mini deklaruje spotřebu 15 kWh na 100 kilometrů, Renault 17,7. Ve skutečnosti ale na krátké testovací trase, kterou byl okruh kolem pražského vrchu Vítkov za stejných podmínek se stejným řidičem a se stejným rychlostním průměrem docílil lepší spotřeby Renault. U něho palubní počítač ukázal spotřebu 12,7 kWh, zatímco u Mini to bylo 14,2.

U Renaultu je tak reálný dojezd v městských podmínkách zcela určitě docela dost přes 300 kilometrů. Mini zvládne jen zhruba dvě stě.

Radek Pecák