Už 594 "čistých" elektromobilů letos za první dva měsíce zaregistrovaly do provozu značky, které oficiálně působí na tuzemském trhu. Vloni jich přitom bylo 756 za všech dvanáct měsíců.

Při zachování současného tempa prodeje elektromobilů je tedy vysoce pravděpodobné, že již v březnu bude loňský výsledek překonán. V samotném únoru totiž na silnice přibylo 210 elektromobilů.

Neohroženou jedničkou mezi značkami, které už stihly letos prodat alespoň nějaký ten elektrický vůz (je jich celkem 13), se stala Škoda. Do provozu už dokázala zaregistrovat 348 exemplářů vozu Citigo e iV a k tomu ještě 260 plug-in hybridních Superbů.

Dobře si vede také značka Hyundai. Ta už má letos na svém kontě 137 elektromobilů. Následují Volkswagen (20) a Renault 17. Tesle se letos zatím u nás moc nedaří. Má na svém kontě jen 15 registrovaných aut, přičemž v únoru přibyla pouhá dvě.

Novou značkou, která začala v únoru prodávat svá vozidla s elektrickým pohonem, je Mini.

Podíl elektromobilů na celkovém trhu s novými osobními auty v Česku je za dva měsíce 1,6 procenta. To je skoro dvojnásobek oproti druhému nejrozšířenějšímu alternativnímu pohonu, kterým je CNG.

Zatím stále skomírá trh s elektrickými lehkými užitkovými vozidly. Letos se jich zatím za dva měsíce prodalo pouze 6.

Radek Pecák