Volkswagen odtajnil nové informace o běžně nabízených verzích svého prvního elektromobilu postaveného na platformě MEB. Dosud se totiž v souvislosti s vozem ID.3 hovořilo pouze o jeho speciální první edici ID.3. 1st.

Nyní je jasné, že základní verze ponese označení Pure. Automobil dostane sadu akumulátorů s využitelnou kapacitou 45 kWh, což bude značit dojezd 330 kilometrů v režimu WLTP. Výkon elektromotoru bude možné volit ze dvou variant - buď 93 nebo 110 kW.

Ve výbavě automobilu, jehož cena nepřesáhne 30 000 eur, budou LED světlomety, klimatizace, ambientní osvětlení s deseti nastavitelnými barvami, startovací tlačítko, hlasové ovládání multimediálního systému, parkovací senzory, asistent pro udržování se v jízdním pruhu, asistent pro nouzové brzdění a systém pro čtení dopravních značek. Auto však bude jezdit na osmnáctipalcových ocelových kolech.

Druhá verze  vozu s větší baterií (58 kWh a dojezdem 420 kilometrů) a s motory zajišťujícími výkon buď 107 nebo 150 kW ponese označení ID.3 Pro. Se stejnou výbavou jako model Pure bude k mání za méně než 35 000 eur.

Na vrcholu nabídky pak bude stát varianta Pro S.  Ta získá akumulátory s kapacitou 77 kWh, dojezd 550 kilometrů a výkon motoru 150 kW. U té zatím značka cenovku neprozradila.

Kromě zmíněných věcí obsažených v sériové výbavě, si zákazník bude moci vybavit své ID.3 například audiosystémem Beats, head-up displejem či adaptivním tempomatem s funkcí autonomního řízení. Například na dálnici bude postačovat, aby řidič dal páčkou znamení o změně směru jízdy a automobil manévr učiní sám.

Řada příplatkových prvků je obsažena v paketech Style. První obsahuje například vyhřívaný volant, druhý pak i elektrické sedačky s vyhříváním a masážní funkcí.

Společně s autem obdrží zákazníci kartu We Charge, díky níž budou mít přístup ke 150 000 veřejných nabíječek. Cena za kilowatthodinu v závislosti na zvoleném tarifu začíná na částce 30 centů.

Radek Pecák