Platformu se vzhledem skateboradu, kterou nedávno vyvinula americká společnost Canoo pro vlastní automobily, budou využívat také nejvýznamnější  korejské automobilky.

Koncern Hyundai, do kterého náleží také značka KIA, totiž podepsal dohodu s Canoo o využívání variabilní konstrukce Canoo.

Na té je totiž možné zkonstruovat vozidlo s libovolnou karosérií. Hyundai tudíž očekává, že díky tomu bude možné zkrátit dobu vývoje připravovaných elektromobilů a rovněž se sníží náklady. Z toho by měli profitovat také zákazníci.

Pro Canoo je to další mimořádný úspěch. Tato společnost totiž svůj první elektromobil určený pro sdílené služby představila vloni v září. Stalo se tak pouze devatenáct měsíců po jejím založení. Na trh se její vůz dostane v roce 2021.

Schopnosti 300 inženýrů, kteří pro Canoo pracují, vyzdvihl také šéf výzkumu a vývoje společnosti Hyundai Albert Biermann. Tento špičkový odborník do korejské značky přišel před několika lety po svém dlouholetém působení ve sportovní divizi M automobilky BMW. "Rychlost a efektivita, s níž společnost Canoo vyvinula svou inovativní platformu pro elektromobily, na nás udělala velký dojem," uvedl. V plánu je na ní vyvinout jak malé elektromobily značek Hyundai a KIA, tak také vozidla pro specifické účely.

Hyundai a KIA hodlají mít již v roce 2025 každé čtvrté své vyrobené vozidlo s elektrickým pohonem. Na uskutečnění tohoto záměru vyčlenila automobilka sumu 87 miliard dolarů.