Zatím se v Česku téměř výhradně instalovaly rychlonabíjecí stanice společnosti ABB. Využívat je můžou například zákazníci energetického gigantu ČEZ i Pražské energetiky. Siemens ovšem přišel s novým typem stanice....

Široký rozsah výstupního napětí 30 - 920 Voltů. To je hlavní trumf rychlonabíjecí stanice Triberium, kterou nabízí společnost Siemens. Konkurence totiž zpravidla disponuje výstupním napětím maximálně 500 Voltů. To sice postačuje současně vyráběným a prodávaným elektromobilům v ceně do milionu korun, ale už ne chystaným novým typům aut na elektřinu. Jejich vstup na trh je přitom už na spadnutí. Měla by to být otázka v řádu měsíců.

Siemens již jednu takovou stanici (s výkonem 50 kW) instaloval před svoji centrálu v pražských Stodůlkách a brzy by měly následovat další. Navíc nezůstane jen u výkonu 50 kW. Připraveny jsou stanice s výkonem 100 i 150 kW. "Již na jaře představíme chytrou rychlonabíjecí stanici Siemens Triberium s dobíjecím výkonem až 150 kW," říká Ivo Hykyš ze společnosti Siemens ČR. Z těchto stanic bude navíc možné nabíjet dva elektromobily naráz.

Právě tyto parametry, podle informací serveru Autonaelektřinu.cz rozhodly o tom, že společnost Porsche Česká republika, která je dovozcem značek Audi, Porsche, Seat, Volkswagen a Volkswagen Užitkové vozy, bude spolupracovat při budování vlastní dobíjecí infrastruktury právě se Siemensem.

"Rychlonabíjecí stanice, které se v Česku nyní obvykle budují, by pro naše příští elektromobily s napětím 800 Voltů nezajistily skutečně rychlé dobíjení," uvedl manažer, který ovšem není oprávněn sdělovat informace médiím.

Již do roku 2020 by rychlonabíjecí stanice měla být k dispozici v každém tuzemském dealerství, kde se prodávají vozy koncernu Volkswagen. Vedení Porsche ČR předpokládá, že budou zpřístupněné i pro běžnou veřejnost.