Sice je v Indii zatím jen minimální infrastruktura pro dobíjení elektrických vozidel, přesto však zdejší autosalon v Dillí v hojné míře zaplnily vozy s tímto pohonem. Na některé jsme se zaměřili podrobněji.

Na stánku Renaultu nás zaujal model K-Zero, což je malý čistě elektrický automobil s karosérií SUV. V relativně brzké době by mohl zajímat i Evropany, protože se uvažuje, že by se nabízel s logem značky Dacia.

Na délku měří pouze 373,5 centimetru, je tedy předurčen pro městský provoz. Pohání ho motor s poměrně skromným výkonem 33kW a maximálním točivým momentem 125 Nm.

V útrobách se skrývá trakční baterie s kapacitou 26,8 kW, což má vystačit na 271 kilometrový dojezd. Ovšem je to údaj podle starší metodiky NEDC, při měření v režimu WLTP to bude zhruba 200. Zajímavostí je v Indii uváděný dojezd při konstantní rychlosti 60 km/hod - 350 kilometrů.

Ze třiceti na osmdesát procent se dá baterie dobít stejnosměrným proudem během půl hodiny, při využití střídavého to bude trvat čtyři hodiny.

Tento vůz se v současnosti prodává i v Číně, kde vyjde v přepočtu na přibližně dvě stě tisíc korun. I kdyby prošel úpravami nezbytnými pro homologaci v Evropě, mohl by stát přibližně tři sta tisíc Kč. Indická cena zatím u vystaveného exponátu uvedena nebyla.

V Dillí však místní značka Mahindra přestavovala ještě menší a levnější elektromobil. Měl vzhledem ke své velikosti příznačné označení Atom. Je třímístný a využívá pouze osmačtyřicetivoltovou elektrickou soustavu.

Zadní kola pohání elektromotor, který má výkon menší než dvacet koní. Maximální rychlost bude omezena na 70 kilometrů v hodině. Ve výbavě automobilu může být rovněž klimatizace a multimediální systém.

Další elektromobily na výstavě prezentoval i zdejší obří průmyslový koncern Tata či Maruti-Suzuki.

Radek Pecák