Princip plug-in hybridních vozů je bezpochyby zajímavý. Jenže, poměrně značná část uživatelů příliš nevyužívá externí dobíjení jejich baterií. Ve výsledku tak může mít tento vůz celkově vyšší emise CO2 než srovnatelně velký vůz poháněný výhradně spalovacím motorem.

Dalším problémem je, jak kontrolovat, zda vůz, který sice má příslušnou "ekologickou" registrační značku ( u nás začíná písmeny EL), skutečně projíždí vyhlášenou bezemisní zónou pouze pomocí elektřinou poháněného motoru.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4, který právě vstoupil na tuzemský trh s novými osobními automobily za ceny začínající na úrovni 1 395 000 Kč, bude světu v nízkých městských rychlostech dávat na vědomí fakt, že se pohybuje na elektřinu, rozsvíceným modrým světlem na jeho přední části. To má také usnadnit kontrolu legálnosti průjezdu městským policistům a jiným kompetentním osobám.

Plug-in hybrid DS 7 Crossback  E-Tense se od běžného provedení vozu DS Crossback liší mimo například dvířek na dobíjení na zadním blatníku také speciálním štítkem E-Tense na spodní hraně přední kapoty.

Trakční baterie s kapacitou 13,2 kWh, na kterou je záruka osm let nebo 160 tisíc kilometrů, nikterak nezmenšila zavazadlový prostor. Vůz má integrovanou palubní nabíječku s výkonem 7,4 kW. Díky ní se baterie z wallboxu na plnou kapacitu dobije za hodinu a tři čtvrtě. Z klasické zásuvky 230 V to trvá sedm hodin.

Značka DS bude mít již v březnu v nabídce rovněž plně elektrický vůz. Stane se jím DS3 Crossback E-Tense. Ten má baterii o kapacitě 50 kW a palubní dobíječky buď 7,4 nebo 11 kW. Z rychlodobíječek lze využívat výkon až 100 kW. Díky tomu se baterie na osmdesát procent dobije během půl hodiny.

Dojezd automobilu na jedno nabití činí 320 kilometrů podle metodiky WLTP, výkon motoru je 100 kW.

Radek Pecák