Německo se vloni stalo největším evropským trhem s elektromobily. Prodalo se tu téměř 110 tisíc automobilů schopných jezdit čistě na elektřinu.

Tržní podíl bateriových elektromobilů a plug-in hybridů dosáhl během celého roku na úroveň tři procenta. V samotném prosinci se však již zvýšil na čtyři. To znamená, že každý pětadvacátý prodaný nový elektromobil v této zemi již může ujet přinejmenším desítky kilometrů bez produkce emisí.

Poměr mezi bateriovými elektromobily a plug-in hybridy činil v průběhu roku přibližně 63 tisíc ku 45 tisícům.

Více než 11 tisíc prodaných elektrických vozidel v prosinci je zdvojnásobení stavu z prosince roku 2018. V celkové statistice za rok 2019 se prodej oproti výsledkům za letopočet 2018 navýšil o 61 procent.

Suverénní jedničkou na německém trhu je značka BMW, která zaregistrovala více než devět tisíc elektromobilů a přes dvanáct tisíc plug-in hybridů. Za sebe tak odsunula Teslu, která se dostala přes hranici deseti tisíc prodaných elektrických vozů.

Třetí skončil Mercedes-Benz, kterému se daří prodávat hlavně hybridy, čtvrtý byl Volkswagen a pátý Renault. Ten však pronásledoval Teslu v žebříčku nejlepších prodejců bateriových elektromobilů.

Poměrně zajímavě zní také více než sedm tisíc prodaných elektrických Smartů.

V prosinci se stal vůbec nejprodávanějším elektrickým vozidlem Mercedes-Benz třídy e s pohonem plug-in hybrid. Na druhou příčku odsunul i Teslu 3.

Radek Pecák