Zajímavou cestu zvolilo tuzemské zastoupení značky Opel při uvádění svého prvního klasického bateriového elektromobilu na český trh.

Zatímco Peugeot e-208, což je z hlediska technického vybavení prakticky identický automobil, se už v základním provedení nabízí s velmi solidní výbavou, Opel ušetřil i tam, kde to v současné době již není úplně zvykem.

Díky tomu se ale podařilo cenovku srazit na úroveň 739 990 Kč, což je v porovnání s nejlevnějším Peugeotem e-208 o 70 000 Kč méně. Ovšem zákazník se bude muset smířit s tím, že automobil bude jezdit na šestnáctipalcových ocelových kolech a vzadu nebude mít elektrické ovládání okének.

Normovaný dojezd vozu, který má stejnou baterii (50 kWh) i elektromotor (100 kW) jako zmíněný Peugeot je 337 kilometrů. To je hodnota o tři kilometry nižší, než v případě modelu vozícího na karosérii znak lva.

V základní výbavě Opelu Corsa e je tedy nakonec automatická klimatizace, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, senzor hlídající únavu řidiče, multimediální systém s sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a integrovaná dobíječka na střídavý proud s výkonem 7,2 kW (Peugeot má 11 kW).

Druhý stupeň výbavy Elegance i nejvyšší GS Line přijdou u Opelu na 779 990 Kč, případně 789 990 Kč, což je stále pod úrovní nejlevnějšího Peugeotu. I v těchto případech je ale řada prvků výbavy dostupná pouze za příplatek.

Radek Pecák