Lexus je pro Toyotu nositelem nových technologií. Již před patnácti lety byl model RX 400h prvním elektrifikovaným vozidlem tohoto japonského koncernu. Nyní se Lexus UX 300e stane prvním čistým elektromobilem největší asijské automobilky.

Na speciální konferenci věnované budoucnosti této firmy v Amsterdamu jsme si mohli vůz již prohlédnout a zjistit o něm všechny důležité detaily.

Vůz má poháněnou přední nápravu. Elektromotor poskytuje maximální výkon 150 kW a má nejvyšší točivý moment 300 Nm.

Pod sedačkami jsou uloženy články lithium-ionové baterie s kapacitou 54,3 kWh. Baterii lze dobíjet střídavým proudem maximálně 6,6 kW, u rychlodobíječky je možný výkon až 50 kW. Z nuly na osmdesát procent by se měla baterie dobít za přibližně padesát minut. Uživatelé zde budou muset sahat po kabelu s konektorem CHAdeMO. Pomocí Wallboxu se automobil dobije během sedmi hodin.

Dojezd automobilu v režimu WLTP bude činit více než tři sta kilometrů.

Na stokilometrovou rychlost se Lexus UX 300e rozjede během sedmi a půl sekundy, maximálně s ním lze jet rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Díky solidní délce a rozvoru (4495 a 2640 milimetrů) může Lexus UX 300 e sloužit jako plnohodnotný rodinný automobil. Zavazadlový prostor má objem 367 litrů.

Na trhu se vůz objeví v závěru letošního roku. Cena zatím stanovena nebyla.

Radek Pecák