Výkonný viceprezident Euisun Chung ve svém projevu nastínil cíle společnosti Hyundai Motor Group. Do vývoje bude koncern po dobu pěti let každý rok investovat v přepočtu 390 miliard korun.

Zatímco nyní má skupina v nabídce 24 elektrických a elektrifikovaných automobilů, za pět let to má být o dvacet více.

Konkrétně se plánuje na celém světě výroba 23 čistých elektromobilů značek Hyundai, KIA a Genesis, dále se připravuje šest plug-in hybridních vozů, 14 hybridů a dva elektrické vozy se systémem palivových článků.

Právě takzvaná vodíková auta jsou jednou z důležitou oblastí, na kterou se HMG chce v příštích letech hodně soustředit. Konkrétně již v roce 2030 má být schopen vyrábět 200 000 systémů palivových článků ročně. Ty se budou využívat nejen v automobilech, ale také v oblasti lodní dopravy, kolejových vozidel, případně například ve vysokozdvižných vozících.

Hyundai začne již letos dodávat své palivové články americkému výrobci motorů Cummins.

Příští rok bude na trh uveden první elektromobil společnosti, který byl od začátku vyvíjen právě pouze pro tento pohon. Zatím jak Huyndai, tak KIA obvykle aplikovala komponenty elektrického pohonu do vozidel umožňujících instalaci také spalovacích agregátů.

Současně připravuje také speciální platformu pro elektromobily. První modely by jí měly začít využívat v roce 2024.

Koncern se chce orientovat také na autonomní vozy a specifické formy dopravy. Mezi ně budou patřit rovněž elektrické létající taxíky. Na veletrhu CES již představil ve spolupráci se společností UBER stroj S-A1. Má kabinu pro pět lidí. Zatím půjde o čtyři pasažéry a jednoho pilota, časem by však díky schopnosti autonomního provozu mělo být i toto sedadlo k dispozici pro cestující.

Radek Pecák