Značka BMW se rozhodla navýšit záruku na baterii svého elektrického modelu i3. Nově bude osmiletá, případně ohraničená nájezdem 160 tisíc kilometrů.

Stejnou poskytuje většina konkurentů a přesně takovou i ona sama garantovala zákazníkům na "itrojku" v USA. Dosud se Evropané museli spokojit se zárukou 100 000 kilometrů.

Důvodem změny po šesti letech od zahájení produkce tohoto modelu je zjištění, že u flotily 165 000 provozovaných vozů i3 došlo pouze k nepatrnému zhoršení kapacity baterie.

Kvůli předčasnému stárnutí navíc dosud nemusela být vyměněna ani jedna baterie ve vyrobených vozech BMW i3.

Bateriové články dodává výrobci společnost Samsung SDI, akumulátorové kapalinou chlazené celky si pak bavorská automobilka vyrábí sama.

Pokud by přece jen bylo nutno nějakou baterii nechat vyměnit, i pro tento případ má BMW řešení. Hodlá je využívat jako stacionární akumulátory energie. To si již vyzkoušelo na bateriích z předsériových vozů i3. Ty nyní slouží pro uchovávání energie z větrných elektráren ve výrobním závodu společnosti v Lipsku.

Radek Pecák