Vysoké ceny spolu s omezeným dojezdem jsou hlavními překážkami ve větším rozšíření elektromobilů. Kapacita baterií se stále zvyšuje, a zastánci elektromobility tvrdí, že s rozšiřující se nabídkou budou klesat i ceny. Analýza společnosti JATO Dynamics ale ukázala, že je to přesně naopak – ceny elektromobilů v posledních 8 letech naopak stoupají!

Jedinou výjimkou je Čína. JATO tento fakt demonstruje na speciálním přepočtu. Kdyby čistě elektrické vozidlo v roce 2011 stálo jeden americký dolar, tak v roce 2018 se jeho cena v Číně snížila na 0,52 dolaru. Tato změna je způsobena především masivní státní podporou a rozšířenou nabídkou malých levných elektrických modelů do města. V USA a v Evropě je ale situace úplně opačná. Stejné imaginární auto za 1 dolar by v roce 2018 stálo v Evropě 1,42 dolaru, v USA dokonce 1,55. Zatímco v Číně během osmi let klesly ceny elektromobilů na polovinu, v Evropě a v USA vzrostly o 42, resp. 55 %.
JATO tento fakt dokládá i konkrétními čísly ze své databáze. Například maloobchodní cena modelu Renault Zoe ve Francii (verze Intens s výkonem 80 koní) činila v roce 2012 22 500 eur, v roce 2019 vzrostla na 26 580 eur, i když zlepšila se kapacita baterie.