Sice s mírným zpožděním, ale o to intenzivněji testuje chorvatská firma Rimac prototypy svého elektrického hypersportu C_Two. Nyní její technici zavítali také na italský vysokorychlostní okruh Nardo.

Tato lokalita je na na prověřování skutečných výkonů tohoto nejsilnějšího silničního automobilu v historii skutečně ta pravá. Vždyť pouze tady lze na oválu uhánět rychlostí 400 kilometrů v hodině. Snímky z testování se Rimac pochlubil na oficiální facebookové stránce.

Rimac, jak firma avizovala při představení studie v roce 2018, by měl být schopen tuto hranici pokořit ještě o 12 kilometrů v hodině. Je to díky čtveřici elektromotorů, které dohromady disponují výkonem 1888 koňských sil a točivým momentem bezmála 2300 Nm. Zrychlení z nuly na stovku má trvat přibližně 1,9 sekundy, na tempo 300 kilometrů v hodině se dostane z klidu během necelých 12 sekund.

Auto je přesto, díky baterii s kapacitou 120 kWh, schopno ujet na jedno nabití podle metodiky WLTP vzdálenost 550 kilometrů.

Podle oficiálního vyjádření Rimacu se v Nardo pracovalo na zlepšení dynamiky, pocitu řízení, nastavení odpružení a pneumatik. Další testy budou samozřejmě následovat - jak v testovacích areálech, tak i na veřejných komunikacích.

V sériové podobě by se mělo auto představit během příštího roku. Dodávky objednaných kusů zákazníkům pak odstartují  koncem roku 2021, tedy přibližně za dva roky.

Je ovšem otázkou, zda poté bude na zádi auta skutečně avizované označení C Two. Dobře informované zdroje tvrdí, že jméno produkčního automobilu bude jiné. Necháme se překvapit.

Radek Pecák