Technické parametry nabízených elektromobilů se můžou v případě životního cyklu jednoho modelu neustále zlepšovat. Důkazem už v minulosti byly například BMW i3 či Renault Zoe.

Nyní, relativně krátce po zahájení prodejů, přichází první důležitá modernizace prvního elektromobilu Audi - modelu e-tron. V jejich důsledku se zvyšuje o 25 kilometrů dojezd měřený metodikou WLTP. E-tron tak může na jedno nabití ujet 436 kilometrů.

Stalo se tak díky řadě technických řešení. Mezi ně patří například montáž nových brzd, které mají nižší zbytkové tření. To vzniká krátkodobým kontaktem brzdového obložení s kotoučem. Je logické, že v důsledku toho se maří předtím získaná kinetická energie.

Dalším opatřením je důsledné odpojování předního elektromotoru ve chvílích, kdy jeho výkon není zapotřebí. Navíc se zvýšila využitelná kapacita vysokonapěťové baterie. Z celkových 95 kWh je možno vyčerpat pro pohon vozu 86,5 kWh.

Inženýři zapracovali rovněž na lepším využívání rekuperace.Intenzita rekuperace při uvolnění pedálu akcelerátoru je nyní ještě větší, což znamená pro řidiče možnost ve větší míře řídit zpomalování prostřednictvím pouze jednoho pedálu. Při brzdění z rychlosti 100 kilometrů v hodině jsou maximální hodnoty výkonových parametrů rekuperace 300 Nm a 220 kW. To odpovídá více než sedmdesáti procentům výkonu pohonné soustavy.

Cena vozu zůstává beze změny, činí tedy 2 122 900 Kč.

Radek Pecák