Už nyní je na území Německa v provozu 76 veřejných vodíkových stanic. Během příštího roku se ale tento počet v podstatě ztrojnásobí.

Díky nově podepsané dohodě mezi Ministerstvem dopravy a organizací H2 Mobility Germany, ve které jsou kromě společností provozujících sítě klasických čerpacích stanic také automobilky Daimler, BMW, Volkswagen, Hyundai, Honda či Toyota, má během první poloviny příštího roku vzniknout 100 nových vodíkových stanic.

Rozmístěny mají být v sedmi metropolitních regionech a na spojovacích trasách mezi nimi. Do konce následujícího roku pak vznikne další třicítka stanic.

Díky tomu bude v té době (tedy na konci roku 2021) v Německu dostatečná infrastruktura k provozování 60 000 vodíkových osobních automobilů a 500 užitkových vozidel.

Pro doplňování vodíku do lehkých dodávek a těžkých nákladních vozů budou ovšem sloužit pouze vybrané stanice.

Díky tomu předpokládá Toyota podstatné zvýšení zájmu o svůj model Mirai. Tento automobil využívající ke svému pohonu vodíkové palivové články, vstoupí na německý trh již ve své druhé generaci.

Oproti té první má jednak větší rozměry, podstatně líbivější design a přibližně o třicet procent delší dojezd.

Následně chce největší asijská automobilka nabídnout firmám své vodíkové autobusy (jeden typ má ve spolupráci s ní vyrábět i portugalský producent CaetanoBus), případně dodávky nebo tahače. Právě v nákladní dopravě Toyota vidí největší potenciál. Bateriovým užitkovým vozidlům by se totiž vinou těžké baterie zabudované v jejich útrobách podstatně snížila jejich přepravní kapacita. Pohonná soustava využívající palivové články je z hlediska hmotnosti výhodnější. Navíc doplňování vodíku probíhá podstatně rychleji než čerpání elektřiny do baterií.

Radek Pecák