Relativně příznivé časy jednotného paušálu pro dobíjení elektromobilů u stanic energetické společnosti ČEZ skončí v příštím únoru. Od března totiž budou platit nové.

Zájemci bude mít možnost zvolit jeden z celkem pěti tarifů. Za ten nejdražší se bude měsíčně platit 1750 Kč. Je označen "Taxi", což jednoznačně určuje, kdo by ho měl využívat. V této ceně je zahrnut paušál na 500 kWh. Pokud by to někomu nestačilo, bude muset doplácet za každou další odebranou kilowatthodinu 3,50 Kč.

Další tarif pro profesionály je označen Obchodní cestující. Stojí měsíčně včetně DPH 550 Kč a v jeho rámci lze vyčerpat 122 kWh. Pro ilustraci - zahrnuje to zhruba dvě plné nabití trakčních baterií vozů jako jsou Kia e-Niro či e-Soul, případně Hyundai Kona Electric. Po vyčerpání tohoto limitu se platí za 1 kWh 4,50 Kč.

Kdo si elektromobil půjčuje jen na víkendy nebo ho převážně nabíjí doma ze zásuvky nebo z wallboxu, může se rozhodnout pro tarif Víkendový řidič. Platí se za něj 200 Kč měsíčně a lze vyčerpat 36 kWh. Pak už bude další dobíjení u stojanu ČEZ stát 5,50 Kč za jednu kilowatthodinu.

Pak jsou tu ještě dva tarify bez měsíčního paušálu. Za nabíjení se pak ale bude platit více. Konkrétně 7,50, případně 9,90 Kč za 1 kWh.

Současně ČEZ chce zabránit tomu, aby lidé ať už s elektromobily nebo s jinými vozidly zabírali místa u stojanů příliš dlouho. U rychlodobíječek tedy bude zdarma hodina a půl, u pomalejších nabíječek osm hodin. Pak už se za každou další minutu budou platit 2 Kč.

Je tu ale jeden háček, na který můžou doplatit majitelé vozů s menšími bateriemi. Poplatek 2 Kč za minutové stání se totiž začne účtovat i jim, pokud baterie v jejich vozu dosáhne plného nabití.

Smlouvy s ČEZ budou muset uzavřít všichni zájemci o tři prvně zmiňované tarify, včetně těch, kteří mají v současnosti platnou smlouvu a dobíjecí čip.

Radek Pecák