Na kongresu Smart City Expo World Congress v Barceloně značka Seat představila svoji vizi strategie pro městskou mobilitu. Kromě toho, že vzniká speciální obchodní jednotka Seat Urban Mobility, se také světu ukázal další dopravní prostředek s logem španělské automobilky.

Zatím ve formě konceptu byl představen elektrický skútr s příznačným označením e-Scooter. Pohání ho elektromotor s nejvyšším výkonem 7 kW. Krátkodobě je ale možno využít výkonu až 11 kW. To přibližně odpovídá parametrům, jakými disponují skútry se spalovacím motorem se zdvihovým objemem 125 cm3.

Pozoruhodná je zejména hodnota točivého momentu, která již v okamžiku rozjedu dosahuje 240 Nm. Na rychlost 50 kilometrů v hodině se jednostopý stroj rozjede za 3,8 sekundy a lze s ním uhánět až stovkou.

Na jedno nabití baterie by měl skútr překonat vzdálenost až 110 kilometrů. Baterii lze vyjímat a nabíjet doma, v kanceláři nebo ve veřejné dobíjecí stanici. Seat v tiskové zprávě slibuje, že provozní náklady dosáhnou pouze 0,7 eura na sto kilometrů, tedy v přepočtu zhruba osmnáct korun.

Na vývoji tohoto stroje specialisté Seatu spolupracovali se specializovanou firmou Silence, která ho také bude vyrábět.

Souběžně se skútrem Seat představil rovněž novou verzi své elektrické koloběžky. Té původní, s označením Seat eXS, se od loňského roku prodalo více než 10 000 kusů.

Nová koloběžka má kapacitu akumulátoru 551 Wh, což vystačí na dojezd až 65 kilometrů. K zastavování lze využít dva nezávislé brzdové systémy.

Radek Pecák