Také liftback ukrývající v sobě plug-in hybridní technologii představila automobilka Škoda pozvaným hostům během pražské premiéry nové generace vozu Octavia. Měli jsme možnost do něj usednout a prozkoumat způsob jeho ovládání.

Na rozdíl od modelu Superb se stejnou technikou v útrobách má zásuvku pro dobíjení ukrytou pod plastovými dvířky na předním blatníku. Při zavírání se po nárazu plast na plast ozýval trošku nepříjemný klapavý zvuk, ale to prý se do začátku sériové výroby ještě spraví. Vystavené exempláře nových octavií totiž pocházely ještě z předvýrobní série.

Hlavní rozdíl bude ve způsobu přepínání mezi hybridním a čistě elektrickým provozním módem. Zatímco v Superbu iV je vedle voliče jízdních režimů speciální tlačítko v octavii se stejným pohonem se bude muset aktivovat dotykem na centrálním displeji. Tomu ale ještě předchází stisknutí klávesy Mode pod displejem.

O něco se také liší technické parametry těchto plug-in hybridních Škodovek. Zatímco superb poskytne řidiči systémový výkon 160 kW a nejvyšší točivý moment 400 Nm, v případě octavie iV to bude o 10 kW a 50 Nm méně.

I tak ale má být Octavia iV schopná akcelerace z nuly na stovku během 7,9 sekundy a dosahovat maximální rychlosti 220 kilometrů v hodině.

Zajímavou informací je, že časem bude k dispozici ještě jedna výkonová verze octavie iV. Ta se ovšem bude prodávat s vizáží verze RS a její výkon bude shodný jako u čistě benzinové varianty tohoto vozu.

Oproti standardní octavii ve verzi liftback, která má šestisetlitrový objem zavazadlového prostoru je vinou instalace palivové nádrže pod dno tohoto prostoru, kufr o sto padesát litrů menší. V případě kombi pak je to místo původních 640 přesně 490 litrů.

V obou karosářských verzích octavie má vysokonapěťová baterie kapacitu 13 kWh a umožní dojezd do vzdálenosti 55 kilometrů.

Radek Pecák