Nová rychlodobíjecí stanice Pražské energetiky začala sloužit před holešovickou sportovní halou. Její hlavní předností je umístění v blízkosti centra a také možnost ukládání energie vyrobené za pomoci solárních panelů.

Jako pilotní projekt označují představitelé Pražské energetiky objekt s rychlodobíjecí stanicí v Holešovicích. Poslouží totiž k ověření toho, zda mohou akumulační zařízení přispět k bezproblémovému rozvoji infrastruktury pro elektromobilitu a ke stabilitě energetické sítě v Praze.

Stanice je samozřejmě připojena na rozvodnou síť. Současně však energii do baterie s kapacitou 87 kWh může proudit z 30 fotovoltaických panelů, které jsou umístěny na střeše objektu. Toto řešení slouží k eliminaci vlivu rychlodobíjecí stanice na síť. Pokud je totiž třeba proudí do baterie dobíjeného elektrického vozidla jen část energie ze sítě a zbytek z baterií. Řídící jednotka neustále hlídá stav napětí v síti.  V případě překročení nastavených limitů umí při hrozícím přepětí odebírat energii ze sítě a naopak při hrozícím podpětí energii do sítě dodávat.

Rychlodobíječku s výkonem 50 kW dodala firma ABB. Kromě rychlodobíjení je možno dobíjet ještě další vozidlo výkonem 22 kW. Z vedlejšího stojanu pak může čerpat energii třeba ještě elektrický motocykl. Takováto stanice nemá zůstat v Praze osamocena.

Zatím PRE provozuje v Praze 63 nabíjecích míst. Jejich počet se má podle informací z tiskové konference do roku 2020 rozšířit na 150 až 200, přičemž důraz bude dán na budování rychlodobíjecích stanic s minimálním výkonem 50 kW.

Celkově vloni klienti PRE strávili při dobíjení u jejich stanic 6800 hodin, což je o téměř 2300 hodin více než v roce 2016. Současně stoupl čas, kdy se u každé stanice v průměru elektrická vozidla dobíjejí - ze 156 hodin v roce 2016 na 184. Průměrně se jedno vozidlo dobíjelo 50 minut.

Načerpaná energie pak při spotřebě 18 kWh/100 kilometrů postačila v roce 2017 na ujetí více než 220 000 kilometrů. Významný podíl z tohoto počtu ujela vozidla, která provozuje přímo ČEZ. Ten má nyní k dispozici 42 automobilů Volkswagen-eUp, pět eGolfů a jeden elektrický Mercedes Vito. V průměru tato vozidla každý den ujedou necelých 40 kilometrů.