Oproti jiným automobilkám, které působí na evropském kontinentu, je montážní hala na elektromobily ve Cvikově poměrně málo obsazená lidským personálem. Volkswageny ID.3, jejichž výrobu oficiálně zahájila německá kancléřka Angela Merkelová, tu totiž pomáhá skládat 1700 robotů a dalších 500 automatických přepravníků.

Roboti mají na starosti dokonce i výstupní kontrolu, tedy měření toho, zda právě vyrobený elektromobil má všechny rozměry v příslušných tolerancích. Stejně tak se spojení podvozku auta, který obsahuje také trakční baterii a kompletní pohonné ústrojí, s karosérií obejde bez zásahu lidské ruky.

Řadu klíčových operací provázejících vznik auta si redaktor portálu Autonaelektřinu.cz mohl prohlédnout na vlastní oči, hned po zmíněné nejvyšší představitelce německého státu.

Závod ve Cvikově je s plánovanou kapacitou 330 000 elektromobilů ročně největší továrnou na vozy s elektrickým pohonem v Evropě. Po něm ovšem Volkswagen brzy otevře další - konkrétně v Emdenu a Hannoveru. 

Všechny zásadní komponenty pro zde vyráběné elektrické modely se vyrábějí v německých továrnách Volkswagenu. Například trakční baterie v Brunswicku.

Po vozidle ID.3 se ve Cvikově začne montovat ještě ID.Crozz a příští rok v létě také Seat el-Born.

Radek Pecák