Automobilka Volkswagen teprve v září ve Frankfurtu odhalila vzhled sériového provedení vozu ID.3 již nyní ale poskytla další vyjádření o svých budoucích elektromobilech.

Konkrétně se šéf technického vývoje Volkswagen Frank Welsch nechal slyšet, že nyní nabízený maximální dojezd vozu ID.3 na hranici 550 kilometrů rozhodně nebude konečnou hodnotou. Volkswagen prý bude schopen nabídnout větší akční rádius na jedno nabití trakční baterie, aniž by se zvětšila či narostla její hmotnost. "Dosáhneme toho zvýšením energetické hustoty," vysvětlil.

Dále mají také inženýři značky za úkol rozvíjet hlasové ovládání multimediálního systému a zobrazování rozšířené reality na head-up displeji. "Jen je třeba zvolit, které informace jsou pro řidiče opravdu užitečné. "Nechceme dělat videohry," řekl doslova.

Zřejmě nejzajímavější informací pro fanoušky automobilů je výrok o vývoji výkonné "R" verze elektromobilu ID. "Lidé milují výkonná auta a rádi za ně utrácejí peníze. Naší ambicí je ukázat, že elektromobily mohou být ještě výkonnější než sportovní auta se spalovacími motory," sdělil.

Jen několik dní předtím Volkswagen oznámil, že na speciální akci v Petersenově automobilovém muzeu v Los Angeles v době konání zdejšího autosalonu představí nového člena rodiny ID. Podle přiloženého obrázku by mělo jít o sedan.

Je otázkou, zda to bude zcela nový model nebo pouze pokročilejší fáze vývoje vozu ID Vizzion Concept z loňského roku. V tomto případě se totiž také jednalo o limuzínu.

Radek Pecák