Ford již začíná nabízet své nejprodávanější dodávky také ve variantě plug-in hybrid. Díky přítomnosti lithium-iontového akumulátoru pod podlahou, který má kapacitu 13,6 kWh zvládnou ujet bez produkování emisí až 56 kilometrů.

V případě vybití baterie se aktivuje spalovací zážehový litrový tříválec Ecoboost, který má ovšem pouze funkci prodlužovače dojezdu. Přední kola vozu vždy pohání výhradně elektromotor s výkonem 92,9 kW.

Výhodou pro zákazníky nepochybně bude, že Transit Custom (tedy menší z obou plug-in hybridních užitkových vozů) nabídne shodné užitečné zatížení 1130 kilogramů a objem nákladového prostoru 6 m3 jako varianty se spalovacími pohonnými jednotkami.

Zajímavým prvkem výbavy se od příštího roku stane modul "Geofencing", který zajistí automatické přepnutí na elektrický pohon při vjezdu do nízkoemisní zóny. Řidič tak nebude muset myslet na to, že musí ručně zapnout režim elektrického provozu označovaný jako EV Now. 

Kromě něho lze vůz provozovat ještě v režimech EV Auto, EV Later a EV Charge. Na baterii se vztahuje osmiletá záruka s omezením na 160 tisíc kilometrů.

Vozy lze pochopitelně dobíjet také z elektrické sítě. Při zapojení do klasické zásuvky s 10 Ampéry se akumulátor na 100 procent nabije za 4 hodiny a 20 minut. V případě využití wallboxu se tento čas zkrátí zhruba o půldruhé hodiny.

Větší z dodávek (Transit) se vyrábí ve variantě L1H1 se skříní nebo ve verzi Kombi. Custom Plug-in hybrid bude k mání také v osobní variantě Tourneo. V takovém případě výbava vychází z varianty Titanium, kde je k dispozici třeba i konferenční uspořádání sedaček.

Radek Pecák