Lidé, pro které je nutnost pohybovat se v různých částech hlavního města, už začínají objevovat kouzlo elektromobilů. Potvrdil to i mluvčí tuzemského zastoupení koncernu Daimler Jan Kuhn.

"To, že je možnost parkovat pouze za stokorunový registrační poplatek s elektromobilem i v modrých zónách v centru Prahy, způsobilo řadu dotazů na možnost pořízení naší novinky, což je Smart Fortwo nebo Forfour electric drive," uvedl Kuhn. Zatím je bohužel ale k dostání pouze verze s možností pomalého dobíjení, což mnohým lidem nevyhovuje. "Zájem tak bude nepochybně ještě větší, až se na jaře začne nabízet právě varianta s možností rychlodobíjení." dodal Kuhn.

Teprve v létě pak se v Česku začne prodávat také eVito, tedy druhá elektrická verze známé dodávky. Tu pohání motor s výkonem 84 kW a točivým momentem 300 Nm. Pod podlahou jsou uloženy baterie s kapacitou 41,4 kWh, které lze do plné kapacity dobít během šesti hodin.

V závislosti na podmínkách i naložení vozu se dojezd bude pohybovat zpravidla mezi stovkou až sto padesáti kilometry. A naložit dovnitř toho půjde docela dost. Vůz se totiž nabízí ve dvou délkách - 5140 a 5 370 mm. Užitečné zatížení činí nejvýše 1073 kilogramů a do skříně lze naložit až 6,6 m3.

Zákazníci si budou moci vybrat dvě možnosti nastavení maximální rychlosti. Pro auta využívaná výhradně ve městě to bude 80 kilometrů v hodině, pro ta, jejichž majitelé chtějí vyrážet i ven z ulic, pak 120 km/hod. V Německu byla základní cena stanovena těsně pod 40 000 eury.