Projíždět se krajinou v pojízdném "obýváku" a neznečišťovat přitom životní prostředí výfukovými plyny by se mnohým lidem mohlo zamlouvat. Splnit tento sen se rozhodl německý výrobce obytných automobilů Iridium.

V lednu minulého roku na specializovaném veletrhu cestovního ruchu ve Stuttgartu firma představila první verzi vozidla Iridium E-Mobil. Problém spočíval v tom, že dojezd na jedno nabití díky instalované baterii činil jen dvě stovky kilometrů. A to je přece jen na cestování málo.

Nyní tedy vyvinul druhou verzi, která má již dvojnásobný dojezd. Stalo se tak díky namontování baterie s kapacitou 108 kWh. Navíc také posílil motor. Má výkon 140 kW (188 koní) a velký točivý moment 730 Nm.

Vůz je postaven na podvozku Fiatu Ducato a obytná část pochází z klasického "spalovacího" modelu Mooveo. Motor je vpředu na místě tradičního turbodieselu, baterie pak samozřejmě pod podlahou obytného prostoru.

Přesto má tento počin dva velké háčky. Tím prvním je, že hmotnost nenaloženého vozidla je 3640 kilogramů a tudíž ho nemůžete řídit s klasickým řidičským oprávněním na osobní automobily.

Druhým pak je cena. Byla stanovena na 200 000 eur, tedy v přepočtu více než pět miliónu našich korun.

Radek Pecák