I když automobilka Volvo zatím tají podobu svého prvního modelu jezdícího výhradně na elektřinu, o velké překvapení po stránce designu určitě nepůjde. Utajovaný vůz není totiž ničím jiným než elektrifikovanou verzí již několik let prodávaného malého SUV s označením XC 40.

Přesto je po technické stránce automobil značně odlišný. Experti automobilky upozorňují na fakt, že vinou absence klasického velkého motoru v přídi, který hraje u spalovacích automobilů v případě havárie také roli při pohlcování kinetické energie, musela být u elektromobilu XC 40 přepracována konstrukce přední partie. Konkrétně šlo o posílení struktury.

Velmi důkladná pozornost musela být samozřejmě věnována také ochraně akumulátoru. Ten je ve voze chráněn bezpečnostní klecí. Skládá se z rámu z lisovaného hliníku a je integrována do střední části konstrukce auta. Tak vznikla žádoucí deformační zóna kolem tohoto nejdražšího a rizikového dílu vozu.

V neposlední řadě se upravovala i záď auta, kde je umístěn elektromotor sloužící k pohonu.

Kromě těchto mechanických záležitostí získá elektrické Volvo XC 40 také nejnovější senzorickou platformu pokročilých asistenčních systémů řidiče s označením ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). K jejich úspěšnému fungování je zapotřebí větší množství radarů, kamer a ultrazvukových senzorů.

Kompletní informace o elektrickému Volvu XC 40 automobilka odtajní 16. října. To bychom se měli dozvědět například i výkon motoru, jízdní parametry a zejména dojezd na jedno nabití.

Radek Pecák