Investice za zhruba tři sta miliónů korun si vyžádaly úpravy výrobních prostor v závodě Škoda-Auto v Kvasinách v souvislosti s přípravou zahájení výroby plug-in hybridní varianty vozu Superb iV.

Právě nyní začala sériová výroba, které předcházelo vyrobení asi stovky kusů nulté řady. Auto, které bude k dispozici jak s karosérií lifback, tak i kombi, se montuje na stejné výrobní lince jako dosud běžné variantě škodovácké vlajkové lodi, tak i SUV Kodiaq.

Zatím každý den z výrobní linky sjede jen několik kousků, ale již v prosinci by denní produkce měla dosáhnout šesti desítek kusů.

Techniku si Superb iV přebírá z Volkswagenu Passat GTE, trakční baterii s hmotností sto čtyřiceti kilogramů však kompletují v mladoboleslavském výrobním závodě.

V porovnání s klasickým Superbem má iV řadu úprav. Jiný je už postup ve svařovně, kde přibyly nové výztuhy a o několik procent se zvýšil počet svařovacích bodů.  V montážní hale pak musel být umístěn manipulátor baterií a na konci klasické linky dokonce přistavěli speciální prostor pro montáž řídící elektroniky a dobíjecí jednotky.

Celkem má Superb iV v porovnání s benzinovým nebo dieselovým až 620 odlišných dílů. Mezi ty hlavní patří chladicí soustava pro baterii, jiné je odpružení, změnilo se také čalounění zavazadlového prostoru (ten v iV je totiž menší) a odlišné jsou samozřejmě třeba také kabelové svazky. 

Plug-in hybridní Superb lze dobíjet jak z klasické domácí zásuvky, kde to trvá z nuly na sto procent přibližně šest hodin. Použití wallboxu s výkonem 3,6 kW tuto dobu zkrátí na zhruba 3,5 hodiny.

Cena vozu startuje na úrovni 876 900. První soukromí nebo firemní zákazníci si objednaný vůz budou moci u dealerů převzít na počátku příštího roku.

Radek Pecák