I když se vlastnosti a schopnosti elektromobilů stále vylepšují, jen málokdo si je zatím umí představit při používání v extrémních podmínkách. Například v zimě na Sibiři nebo v pustinách, kde nejsou žádné běžné cesty.

Inženýři Audi jsou však zjevně přesvědčeni, že s druhým jmenovaným případem by byli schopni se se ctí vypořádat. Důkazem je koncepční automobil AI: TRAIL Quattro, které automobilka se čtyřmi propojenými kruhy ve svém logu vystavila v hale frankfurtského autosalonu.

Čtyřmístný automobil je sice dlouhý jen 415 centimetrů, ale vnější šířka činí úctyhodných 215 centimetrů, což samozřejmě přispívá ke stabilitě.

Světlá výška je také značná - 34 centimetrů. Společně s masivní ochranou v podlaze uložené trakční baterie to má znamenat schopnost projíždět i terénem s pořádnými balvany. Lze přebrodit i půl metru hlubokou vodu.

Kapacitu baterie sice Audi v tiskové zprávě neuvedlo, nicméně konstatovalo, že mají zajistit akční rádius na silnici mezi čtyřmi a pěti stovkami kilometrů a v obtížném terénu zhruba polovinu.

Automobil pohánějí čtyři elektromotory, které jsou uloženy vždy v blízkosti jednoho z kol. Jejich celkový výkon činí 320 kW a točivý moment 1000 Nm. Maximální rychlost byla omezena na 130 km/hod.

Při vývoji vozu bylo uplatněno hodně futuristických myšlenek. Například vnější osvětlení je zajištěno pomocí pěti dronů, které samozřejmě mají i kamery a můžou tak řidiči zprostředkovávat obraz z míst, kam ze své pozice nedohlédne.

V interiéru pak jsou vzadu místo klasických sedadel jakési houpací sítě, které lze navíc z auta vyjmout. Klasický volant nahrazuje před řidičem řídicí páka.

Radek Pecák