BMW v současné době poněkud zaostává s technologiemi pro klasické elektromobily za svými hlavními konkurenty, kterými jsou samozřejmě značky Mercedes-Benz a Audi.

Možná i proto doufá, že bateriové elektromobily nakonec nebudou pro řadu lidí tak atraktivní a začnou se přiklánět k vozům s pohonem na vodíkové palivové články. První koncept Hydrogen Next -  zabudovaný do karosérie současné generace středního SUV X5 - představuje veřejnosti na právě probíhajícícm autosalonu ve Frankfurtu.

V sériové podobě by se tento model měl objevit na trhu v roce 2022. Na vývoji automobilka z německého Mnichova spolupracuje s japonskou Toyotou. Tato kooperace funguje již od roku 2015 a v praxi se teoretické poznatky ověřují pomocí malé flotily "vodíkových" vozů BMW 5 Gran Turismo.

Výhodou této technologie podle představitelů BMW je to, že jde bez větších problémů zabudovat do útrob současně nabízených modelů značky. Pro zákazníky má pak být hlavním benefitem skutečnost, že plné nádrže (a ne třeba jen na osmdesát procent jako se obvykle uvádí v případě bateriových elektromobilů), lze naplnit už za pouhé čtyři minuty.

Již v roce 2025 by měla být v nabídce "bavorské" značky celá rodina automobilů s pohonem na vodíkové palivové články. 

Je ovšem možné, že v těchto vozech bude zabudována ještě zvětšená trakční baterie. Půjde tak o jakýsi "vodíkový" plug-in hybrid. Zásoba elektřiny by měla posloužit v případě nutnosti jako rezerva pro dojezd k nejbližší vodíkové čerpací stanici.

Radek Pecák