Je malá a milá. Tak musí prakticky každému připadat městský elektromobil Honda e, jehož produkční podoba se konečně představila na autosalonu ve Frankfurtu. Měli jsme již možnost se do ní usadit a prozkoumat interiér.

Na první pohled každého zaujme palubní deska, na jejíž horním okraji je jednolitá řada pěti displejů, z nichž dva nejkrajnější zobrazují pohled zprostředkovaný kamerami nahrazujícími vnější zpětná zrcátka, druhý krajní za volantem slouží samozřejmě jako přístrojový ukazatel, dále je tu displej navigace a pomocí toho posledního může spolujezdec nastavovat třeba oblíbenou rádiovou stanici nebo další zdroj hudby.

Palubní deska přitom není prosta tlačítek. Je tu třeba i "knoflík" pro ovládání hlasitosti, tlačítko pro návrat do hlavního menu a samozřejmě spínač varovných světel.

O úroveň níže se nacházejí poměrně klasické ovladače nastavování topení a klimatizace a spínače vyhřívání sedaček.

Když jsem se sklonil ještě níže, objevil jsem nebývalé širokou nabídku elektrických zásuvek - dokonce je tu i možnost připojení koncovky HDMI nebo zdroje pro notebook do klasické kulaté zásuvky 230 Voltů. To si zaslouží pochvalu.

Zkusil jsem také usednout na zadní sedačky, kde není místa nazbyt. Cestovat zde budou moci lidé s tělesnou výškou zhruba do 175 centimetrů. Zavazadlový prostor je spíše také na městské potřeby. Pod jeho dnem je pěkně tvarovaná přihrádka na uklizení dobíjecího kabelu.

Dobíjecí zásuvky jsou na přídi a člověk se nemusí shýbat, aby do nich zasunul kabel.

Honda již zveřejnila také technické údaje. Z nich vyplývá, že k dispozici budou dvě výkonové verze elektromotoru. Slabší poskytuje 100 kW (136 koní), silnější 113 kW (154 koní). Točivý moment je přenášen na zadní kola vozu a charakterizuje ho údaj 315 Nm. Zrychlení z nuly na stovku nastane během osmi sekund.

Trakční baterie má kapacitu 35,5 kWh a měla by umožnit dojezd na vzdálenost cca 220 kilometrů. Z nuly na osmdesát procent ji půjde u rychlodobíječek dobít během půl hodiny.

Radek Pecák