Volkswagen dokonce v souvislosti s odhalením nového modelu během autosalonu ve Frankfurtu představuje i nové logo. Je jednodušší a čistší. Vše v souladu s charakterem elektromobilu ID.3.

Délka vozu, který si odbyl premiéru během koncernového večera Volkswagen, činí 4261 milimetrů, šířka dosahuje hodnoty 1809 milimetrů a výška 1552 milimetrů. Zavazadlový prostor dokáže pojmout náklad o objemu 385 litrů.

Je to tedy ve všech základních parametrech klasický vůz nižší střední třídy, který může hrát roli menšího rodinného auta.

Už nějakou dobu se ví, že auto bude pohánět vpředu umístěný elektromobil roztáčející přední kola s výkonem buď 110 nebo 150 kW. Točivý moment má hodnotu 310 Nm. Baterie se bude nabízet ve třech výkonových úrovních - 45, 58 a 77 kWh. To zajistí dojezdy 330, 420 nebo 550 kilometrů.

Volkswagen uvádí, že při nabíjení u stojanu s výkonem 100 kW bude možné získat energii na ujetí 290 kilometrů během půl hodiny.

Záruka na baterii pak činí obligátních osm let, případně 160 000 kilometrů.

Interiér je velmi technicistní. Například i volič jízdních režimů se přestěhoval z klasického místa na středovému tunelu k volantu a je vlastně součástí digitálního přístrojového štítu. Veškeré další funkce se budou nastavovat, vypínat či zapínat, prostřednictvím centrálního displeje.

Auto se bude vyrábět v továrně ve Cvikově a první vyrobené kusy si zákazníci převezmou v létě příštího roku. Cena, podle slibů představitelů značky Volkswagen, v základním provedení nepřesáhne hranici 30 000 eur, tedy přibližně 780 000 našich korun.

Techniku vozu převezmou příští moderní elektromobily všech hlavních značek koncernu Volkswagen, tedy i Seat a česká Škoda. Ta již příští rok představí svůj první elektromobil vlastní konstrukce, který také využije elektrobilní platformu MEB.

Radek Pecák