Hned tři automobilové značky dokázaly v srpnu předat svým zákazníkům v tuzemských autosalonech více než dvě desítky elektromobilů. Nejúspěšnější byly tentokrát automobilky Hyundai a Nissan.

Korejská značka zaregistrovala na úřadech v ČR 25 vozů Ioniq Electric a Kona Eletric, Nissan prodal stejné množství modelů Leaf a e-NV 200.

Jelikož přes dvacítku se dostal i Volkswagen (s 22 prodanými auty mu patřilo třetí místo) a dvouciferný výsledek zaznamenalo také BMW s jedenácti kusy a Tesla s deseti, stalo se po součtu s výsledky  dalších už méně úspěšných značek, že počet v Česku registrovaných elektromobilů podle měsíční statistiky poprvé v srpnu překročil magickou stovkovou hranici.

Letošní souhrnný výsledek za měsíce leden až srpen, tedy za za dvě třetiny roku, přesáhl hranici pěti set kusů. Přesně jde o 527 kusů. Vloni přitom bylo touto dobou prodáno na českém trhu zhruba o 80 aut méně. 

Na prvních místech v letošním pořadí žebříčku jsou zatím tradiční hráči. Vede Nissan, před Volkswagenem, BMW, na které se již těsně dotáhla Hyundai a pátou Teslou.

Takzvaných čistých elektromobilů se u nás stále prodává zhruba dvojnásobné množství oproti plug-in hybridům.

Radek Pecák