Již třicet tisíc zájemců o první elektromobil koncernu Volkswagen postavený na platformě MEB složilo zálohu tisíc eur na tento vůz. Na autosalonu ve Frankfurtu nebude největší evropská automobilky ve zbrusu nové expozici pod novým logem vystavovat prakticky nic jiného, než auta poháněná elektřinou.

Bonusem pro majitele nového vozu, jehož ceny se budou v závislosti na kapacitě baterií a výbavě od necelých třiceti tisíc do necelých čtyřiceti tisíc jednotek společné evropské měny, se stane možnost bezplatného odebrání 2000 kWh elektřiny v síti dobíjecích stanic Ionity a We Charge v období jednoho roku.

Toto množství elektřiny by skutečně mohlo postačovat na roční běžné používání tohoto vozu z první edice, který bude schopen na jedno nabití ujet v režimu WLTP až 420 kilometrů.

Právě solidní dojezd, dostupnost dobíjení a ceny odpovídající zhruba podobně velkým dieselovým autům, mají být podle představ šéfů koncernu Volkswagen důležitým rozhodováním při rozhodování klientů, zda přejdou na ježdění elektromobily či nikoli.

Volkswagen již také v Německu oznámil cenu nové verze vozu e-Up" s baterií o kapacitě 36,8 kWh. Bude činit 21 975 eur, což v přepočtu odpovídá 566 000 Kč. 

Uvidíme, zda se v této souvislosti skutečně Škodě podaří splnit slib, že Citigo e iV bude stát méně než půl miliónu korun.

Radek Pecák