Automobilka KIA už plug-in hybridní pohon nabízela v modelu střední třídy Optima, nyní ho má také SUV Niro. Od příštího roku ho budou zabudovávat také dělníci v žilinském závodě značky do dvou verzí modelu Ceed.

Konkrétně se má jednat o Ceed Sporstwagon PHEV a XCeed PHEV. Výkon hybridní pohonné soustavy dosáhne 141 koňských sil a nejvyšší točivý moment má být 265 Nm. Žádná velká dynamika se tedy očekávat nedá - tisková zpráva KIA hovoří o zrychlení z nuly na stovku za 10,8 sekundy v případě kombíku a rovných jedenácti sekundách u crossoveru.

Spalovací část soustrojí je tvořena osvědčenou čtyřválcovou šestnáctistovkou, elektromotor pak poskytuje 44,5 kWh.

V útrobách obou automobilů budou zabudovány baterie s kapacitou 8,8 kWh. Paket se nachází za zadními sedačkami vedle na 37 litrů zmenšené palivové nádrže. To samozřejmě vedlo ke zmenšení objemu zavazadlového prostoru. U kombíku se zmenšil z původních 600 litrů na 437 litrů.

Ještě citelnější to ale zřejmě bude u XCeedu, kde kapacita klesla ze 426 na necelých 300 litrů.

Design plug-in hybridních variant se v porovnání s vozy vybavenými spalovacími agregáty změnil jen velmi málo. Vpředu se bude nacházet uzavřená horní část masky chladiče a v blatníku přibyla dvířka pro přípojení nabíjecího kabelu.

Přesné hodnoty o dojezdu čistě na elektrickou energii a kombinované spotřebě zatím zveřejněny nebyly. Odhaduje se však, že dojezd by se měl pohybovat kolem šedesáti kilometrů a emise CO2 budou rozhodně hluboko pod hranicí 50 gramů CO2 na kilometr.

Ceny budou zveřejněny v nejbližších měsících.

Radek Pecák