Zajímavý rozdíl zjistila studie švýcarské pojišťovny AXA. U velkých luxusních elektromobilů je až o 40 procent vyšší riziko nehody než u jejich protějšků s běžným spalovacím motorem. Důvodem je jejich vysoký výkon, který řidiči nezvládají.

Zatímco malé elektromobily jsou na tom z hlediska počtu havárií lépe než běžné vozy, u velkých SUV je to naopak – u nich je riziko až o 40 % větší. „Samozřejmě jsme přemýšleli, proč to tak je, a pravděpodobným důvodem je zrychlení a výkon těchto vozidel,“ uvedla Bettina Zahnd, vedoucí výzkumu a prevence nehod v AXA. „Maximální zrychlení je k dispozici okamžitě, což klade na řidiče nové nároky.“
Další věcí, kterou zjistila studie pojišťovny AXA, je, že účastníci silničního provozu nevědí, jak se mají chovat, když přijedou k nehodě elektromobilu. Kromě zavolání záchranářů a poskytnutí první pomoci raněným by se podle pojišťovny měli pokusit také vypnout motor. Ten elektrický ale není na rozdíl od spalovacího slyšet. Baterie se totiž mohou vznítit, a to dokonce až 48 hodin po nehodě.