Po klasických dodávkách eVito a eSprinter a SUV EQC nyní značka Mercedes-Benz představuje model EQV. Tento velký osobní vůz má disponovat dojezdem přes čtyři stovky kilometrů.

Zaítm sice z tiskové zprávy není zřejmé, zda jde o údaj po měření metodikou NEDC nebo WLTP, ale i tak je to zajímavé číslo. Pod podlahou vozu se nachází baterie s celkovou kapacitou 100 kWh, přičemž pro pohon a komfortní funkce vozu se využije 90 kWh. S tím ovšem tak úplně nekoresponduje, byť se jedná o předběžný údaj, informace o spotřebě. Ta má činit 27 kWh/100 kilometrů.

Elektromotor s výkonem 150 kW roztáčí kola přední nápravy a je schopen udělit vozu maximální rychlost 160 kilometrů v hodině.

Řidiči budou moci regulovat úroveň rekuperace brzdné energie buď sami pomocí pádel pod volantem nebo se spolehnout na inteligentní režim. Ten má umět kombinovat data z navigace, systému rozpoznávání dopravního značení i aktuální situace před vozem zjišťované radarem a kamerou tak, aby vždy nalezl optimální míru rekuperace.

Zatímco systém MBUX s hlasovým ovládáním bude ve výbavě vždy, možnost rychlodobíjení na veřejných dobíjecích stanicích získá majítel EQV za příplate. Ve standardní výbavě bude totiž ve výbavě pouze vodou chlazená palubní dobíječka s výkonem 11 kW.

Pomocí ní se vůz dobije na sto procent kapacity baterií za méně než deset hodin. Exepláře vybavené systémem pro rychlodobíjení pak bude možné podle technických údajů dobít z 10 na 80 procent za méně než 45 minut. Mercedes-Benz však již zapomněl dodat, jaký výkon dobíjecí stanice k tomu bude zapotřebí.

Vůz bude mít premiéru na frankfurtském autosalonu v září.

Radek Pecák