Skutečně extrémní testy si technici značky Porsche připravili na závěr zkoušek prototypů elektrického modelu Taycan těsně před započetím jeho sériové výroby.

Na okruhu Nardo automobil kroužil po celých 24 hodin rychlostí od 195 do 215 kilometrů v hodině. Teplota vzduchu dosáhla v určitém čase až 42 stupňů Celsia a dráha byla rozpálena na 54 stupňů. Za volantem se střídalo šest jezdců, kteří zastavovali jen kvůli nutnému dobíjení baterie.

Za celý den se tak podařilo ujet 3425 kilometrů a během nich se nevyskytly žádné problémy. Zejména si technici pochvalovali účinnost teplotního managementu vozu, který si poradí i s takto vysokými teplotami a nesnižuje dojezd ani nezpomaluje rychlost dobíjení.

Již předtím značka Porsche informovala, že jejich nový výrobek bude schopen mnohonásobného opakování sprintů z nuly na dvousetkilometrovou rychlost. S plně nabitou baterií může Taycan absolvovat tuto disciplínu šestadvacetkrát za sebou. Přitom schopnost drtivé akcelerace se udržuje na přibližně stále stejné úrovni.

Konkrétně se časy pohybovaly vždy kolem deseti sekund a rozdíl mezi nejlepším a nejhorším výsledkem byl pouze osm desetin sekundy.

Radek Pecák