Žádné dotace pro zájemce o vozidla typu plug-in hybrid a dokonce ani pro ty, kteří si pořizují "čistý" elektromobil s dojezdem 250 kilometrů podle homologačního cyklu NEDC. A na ta ostatní s velkými bateriemi je příspěvek jen poloviční oproti dřívějšímu stavu.

Taková je v současnosti státní politika v Číně, což se projevilo na počtu zaregistrovaných vozidel s pohonem na elektřinu v červenci.

Trh sčítající dohromady vozy typu plug-in hybrid i elektromobily zaznamenal v sedmém měsíci letošního roku v porovnání se stejným obdobím loňska poklesl o sedm procent na 70 000 vozidel.

Situace ale zdaleka není tak dramatická, jak ji prezentují některá média. Ve skutečnosti se propadly prodeje pouze vozů plug-in hybrid (konkrétně o 22 procent), naopak dealeři předali zákazníkům o jedno procento více bateriových elektromobilů.

Mezi dvacítkou nejžádanějších modelů schopných alespoň desítky kilometrů ujet pouze na elektrický pohon, je v současnosti sedmnáct vozů, které mají čínské logo. Doplňuje je Tesla Model 3, Volkswagen Passat GTE a BMW 530 LE.

Jedničkou mezi elektrickými modely na trhu je BAIC EU-series, za ní následují hned tři vozy konkurenčního koncernu BYD.

Radek Pecák