Nikoli cestou vývoje speciálního modelu jako to činí Tesla v případě vozidla Semi, nýbrž formu přestavby z klasického tahače Cascadia se vydal koncern Daimler, který v USA vlastní výrobce Freightliner.

Jeho elektrický truck se teď jmenuje eCascadia a na rozdíl od produktu společnosti ovládané Elonem Muskem již začíná sloužit u zákazníků. Konkrétně u dvou firem, které mají své sídlo v Pensylvánii a New Jersey.

Zatím byly vyrobeny dva kusy. Jejich kola roztáčí elektromotor s výkonem 730 koňských sil, který čerpá energii z baterií o celkové kapacitě 550 kWh. Tato zásoba má vystačit na ujetí čtyř set kilometrů, což je zhruba polovina toho, co slibuje Tesla.

Baterie lze dobít na osmdesát procent kapacity během půldruhé hodiny a pak může vůz vyrazit na další trasu dlouhou až 320 kilometrů.

Pokud se během testování nevyskytnou žádné zásadnější problémy, začne sériová výroba eCascadie v roce 2021.

Radek Pecák