Malý městský vůz Mitsubishi i MiEV se prodával rovněž jako Peugeot iOn a Citroën C-Zero. Bohužel ani u jedné ze značek si nezískal příliš velkou oblibu zákazníků. V současnosti proto již v nabídce není a nechystá se ani jeho přímý nástupce.

Nejpozději na sklonku příštího roku Mitsubishi představí svůj další počin v oblasti bateriových elektromobilů. Server Autonaelektřinu.cz to zjistil od dobře informovaných představitelů značky, kteří však nejsou oprávněni komunikovat se sdělovacími prostředky. Zatímco na počátku tohoto desetiletí se japonská automobilka se třemi diamanty ve svém logu snažila veřejnost zaujmout malým městským elektromobilem, její novinky se budou více trefovat do současného vkusu zákazníků. Půjde totiž o SUV.

Elektrický pohon by měla v blízké době získat i právě představovaná novinka, což je model Eclipse  Cross. "Zatím se však nerozhodlo, zda to bude "čistý" elektromobil nebo plug-in hybrid," uvedl zdroj. Hybridní ústrojí by vůz převzal od většího sourozence, kterým je Outlander PHEV. Ten má v současnosti pouze na zásobu z dobité baterie zvládnout ujet 54 kilometrů. Na letošní rok se však, podle našeho zdroje, chystá modernizace. Ta by mohla přinést zvětšení dojezdu tohoto úspěšného modelu. Eclipse Cross PHEV by samozřejmě měl dostat již tuto novou verzi.

Ať už to s elektrifikací Eclipse Cross dopadne jakkoli, čistě elektrický pohon dostane v roce 2020 nová generace modelu ASX. První provedení tohoto malého SUV je na trhu již osm let. Je docela pravděpodobné, že při jeho konstrukci se již využije synergie s koncernem Renault-Nissan. Zhruba v té době by se totiž měl objevit i nový Renault Captur.

Mluvčí tuzemského zastoupení Mitsubishi Marek Vodička tyto úvahy nekomentuje. "Můžu potvrdit pouze to, že vedení potvrdilo přípravu celkem 12 nových elektrických modelů," uvedl.

Logicky tedy nejsou známy ani parametry chystaných vozů. Je ale jisté. že dostanou větší baterie než byly ty v i MiEV s kapacitou 16 kWh a výkonnější elektromotor. i MiEV disponoval pouze 49 kW. I kvůli tomu trvalo zrychlení vozu z nuly na stokilometrovou rychlost poměrně dlouhých 15,9 sekundy.

RADEK PECÁK