Všechny příští "čisté" elektromobily automobilky Škoda ponesou kromě označení modelu ještě také písmena e a iV. Hybridní verze oproti tomu budou světu zvěstovat svoji menší míru elektrifikace kratším nápisem iV.

Kromě tohoto rozhodnutí Škoda v poslední době v souvislosti s nástupem elektromobility přijala řadu dalších opatření. Například v publikaci Jízda do budoucnosti, která je přílohou zaměstnaneckého časopisu Škoda Mobil, se k tomu vyjadřuje řada představitelů značky. "Změny v oblasti výroby související s elektromobilitou jsou velké a v závodě Mladá Boleslav již i viditelné - přibývají například dvě nové logistické haly," uvedl Pavel Bureš z oblasti Plánování výroby.

Podle něho výroba dvou platforem v jednom výrobním toku (MQB a MEB - pozn. red.) představuje velkou výzvu zejména pro plánovací útvary, aby se v roce 2020 spustila sériová výroba elektrických vozů. Největší změny nás čekají na Montáži, kde si musíme poradit s novými díly elektromobilu," dodal.

Nápor zažívají také pracovníci Škoda Akademie. "Když k zaměstnancům připočítáme i žáky našeho firemního učiliště, tak jsme od roku 2016 na eMobilitu proškolili více než dvanáct tisíc lidí," sdělil ve stejné publikaci Pavel Odvárka ze Škoda Akademie.

Již dříve Škoda publikovala informace týkající její firmy Ško-Energo. Ta již nyní provozuje pět veřejných dobíjecích stanic ve městě Mladý Boleslav a spravuje síť stanic ve výrobních závodech. Tam je již nyní nainstalováno přes 300 dobíjecích bodů a do roku 2025 jich má být k dispozici sedm tisíc.

Nové výzvy znamená elektrická éra rovněž pro designéry. Absence motoru pod přední kapotou a moderní technologie nám umožňují pracovat se sklonem předního skla a délkou kapoty, čímž se dostáváme k novým atraktivním proporcím," svěřil se Dalibor Pantůček z oddělení designu.

Radek Pecák