Během příštího roku hodlá automobilka Citroën představit novou generaci svého tradičního modelu C4. Podle informací, které zveřejnil britský magazín Autoexpress, si zákazníci budou moci vybrat jak tradiční spalovací verzi, tak i plně elektrickou.

Auto má být totiž postaveno na stejné podvozkové platformě, jakou využívají v současnosti nové generace Peugeotu 208 či chystaný Opel Corsa. 

To právě umožní instalaci dostatečně velkých baterií do interiéru. Citroën tak začne svoji "elektrickou" éru s modelem náležejícím do nižší střední třídy. Fakticky se tak stane konkurentem například pro Volkswagen ID 3.

To je dáno i skutečností, že aktuální generace vozů C3 a C3 Aircross, které přišly na trh teprve v posledních dvou letech, využívají ještě starší platformu PF 1, kterou není možno elektrifikovat. V důsledku toho pak nástupci zmíněných modelů budou v nabídce značky mezi posledními, které budou schopné bezemisního provozu.

Nová C4 se má, podle šéfa produktové strategie Citroën Xaviera Peugeota, stát opět skutečným Citroënem. Myšleno především z hlediska designu. Právě "tuctovost" minulé generace stála za malým zájmem zákazníků o ni.

Nepůjde prý sice o tak revoluční design, jaký měl třeba Citroën AMI před 60 lety, ale rozhodně to prý nebude auto s konzervativními tvary. "To je zakázané," uvedl Peugeot.

Radek Pecák