Zatím ne zcela přesná byla technická data publikovaná o největším elektromobilu světa. Tedy elektrickém dumperu, který přepravuje vytěžený vápenec ve švýcarském dole do cementárny.

Portálu Insideevs.com se  je ovšem podařilo zjistit u výrobce i provozovatele vozidla. Pravda je tedy taková, že obří náklaďák, který na délku měří přes devět metrů a šířka i výška přesahuje čtyři metry, získává energii z baterie, která má kapacitu 700 kWh a její hmotnost činí osm tun.

To samozřejmě není vůbec málo, ale vzhledem k tomu, že celková hmotnost prázdného eDumperu je 45 tun a plného 110 tun, tak to zase není nic mimořádného. Baterie jsou umístěny na podvozku mezi nápravami. Je možné je dobíjet výkonem až 100 kW. Takto by se prázdná baterie na plnou kapacitu dobila za přibližně deset hodin. Energii z baterií lze ale naopak také vracet do rozvodné sítě.

Redaktoři se samozřejmě zajímali také o to, zda vůz je skutečně jakýmsi perpetuem mobile, jak se o něm leckde psalo - tedy, zda díky svážení nákladu kamene z vrcholu kopce do cementárny v údolí dokáže pomocí rekuperace brzdné energie vyrobit více elektřiny, než kolik potřebuje při své cestě zpět. Zcela jasnou odpověď však nedostali. Vždy prý záleží na konkrétním profilu trasy, po které vůz jezdí. Ta se navíc často v průběhu různých fází těžby v dole mění. Teoreticky je to ale prý skutečně možné.

O eDumper a podobná vozidla již projevily velký zájem také další těžební společnosti. Podle výrobce, kterým je švýcarská firma EMining jim je prý lze doporučit za následujících podmínek: Doprava nákladu musí probíhat převážně z kopce, vůz se bude využívat ve vícesměnném provozu a záleží také na aktuálních cenách nafty.

Přestavba unikátního důlního speciálu s konvenčním typem pohonu na elektrický trvá v současné době přibližně rok. Pokud by však měl někdo zájem o tento konkrétní typ eDumperu, mohl by ho získat během výrazně kratší doby.

Radek Pecák