Americká agentura pro ochranu životního prostředí zveřejnila výsledky testů spotřeby elektromobilů dostupných na americkém trhu podle své vlastní metodiky. Ta je přísnější než v Evropě používané cykly NEDC i WLTP. Podle odborníků již prakticky odpovídají podmínkám v reálném provozu.

Přesto tyto měření nepřinesly žádné zvlášť překvapivé výsledky. EPA cyklus zahrnuje městský i dálniční provoz a pak samozřejmě také kombinovaný režim.

Pozici nejúspornějšího elektromobilu zaujímá aerodynamicky tvarovaný Hyundai Ioniq, který má spotřebu 15,4 kWh v kombinovaném cyklu. Ve městě si vyžádá jen 14 a na dálnici 17,2 kWh na sto kilometrů.

Za ním se umístily různé verze Tesly Model 3 se spotřebou kolem 16 kWh a pak je další korejský automobil - Hyundai Kona - se 17,5 KWh. Jen o desetinu horší je Chevrolet Bolt a překvapivě také již před řadou let zkonstruovaný Volkswagen e-Golf.

Už nad hranicí 20 kWh/100 kilometrů se nacházejí vozy jako Nissan Leaf, Smart EQ Fortwo Cabrio, Tesla Model S Performance a Tesla Model X.

Na posledních dvou příčkách s výrazným odstupem za všemi ostatními modely pak jsou dvě v Evropě produkovaná luxusní elektrická SUV. Jaguar I-Pace má podle amerického měření spotřebu 27,5 kWh a Audi e-tron 28,3. U tohoto německého vozu je ale pozoruhodné, že má jak ve městě, tak i na dálnici prakticky stejnou spotřebu. Konkrétně ve městě je to právě 28,3 kWh a na dálnici 28,7 kWh.

Radek Pecák